Wednesday 11 April 2012

:::TSUNAMI:::

bismillah...
alhamdulillah..amaran tsunami yang dikeluarkan petang tadi ditarik balik masa maghrib tadi.
aku tahu perkara ni mase tengah 0nline tadi,aku terbaca tentang satu artkel tsunami
then, kakak h0usemate aku call katenye rumah dia terasa gegaran gempa bumi
sampaikan air didalam tangki rumah habis melimpah keluar.
aku b0leh bayangkan la sekuat mana gegaran tu
yelah sampaikan air p0m boleh melimpah keluar.
dalam lap0ran tu mengatakan gegaran sekuat 8.9 skal melanda acheh
kat sane tak tahulah macam mana keadaanye sampai begitu skali kuatnya gegaran

macam mane lah penduduk kat sane tu
hanya pada engkau kami mem0hon ya allah
kau lindungilah mereka dari bencana alam ni ya allah
 aminn..

aku ingat lagi dulu mase tsunami melanda kat malaysia
langkawi kedah yang terkena tempias tu
mase tu 24 disember 2004 hari sabtu kalau tak silap aku
sehari sebelum tu aku ada kat sane ada lawatan antara sek0lah sek0lah
aku naik feri and jalan jalan kat sane
memang best giler lah
dapat kenal tempat 0rangggg...
tapi alhamdulillah thanks t0 allah aku sempat sampai kelantan barulah tsunami melanda
my uncle sampai datang rumah terpekik pekik panggil nama aku
dia ingatkan aku tak balik lagi
dah selamat baliklah pak muda..0rang siap beli buah tangan lagi
 sayang jugak uncle aku kat aku.hehe..
i l0b u tuuu..hehehe
dalam faceb0ok plak macam2 dah keluar
ada yang mengaitka bencana ini dengan ayat2 dalam al quran 
c0ntohnya 8.9 tu dikaitkan dengan ayat 8 dan ayat 9
dan ada maksud tersendiri
pastu ada plak timbul yang tak b0leh kaitkan dengan ayat al quran cz
tu dah jadi macam tilik nasib dan
tilik nasb kan syirik dalam islam

aku yang jahil ni tak tahulah nak cakap yang mana yang betul
kena balik tanya ustaz kat rumah dululah
 baru b0leh nak cakap2 banyakkan
 
walaubagaimanap0m amaran tsunami telah ditarik balik..
alhamdulillah skali lagi
sesungguhnya allah mendengar kita berd0a
allah tu kan maha pengampun..
sebesar mana p0m dosa kita asalkan kita bertaubat dan 
mem0hon keampunan daripadanya
insya'allah..semua dosa kita akn dihapuskan
cewahh..macam ustazah la plak.hahaha

anythinglah..semua dah selamat.
tapi kena berjaga jagalah...

dari sebuah bandar yang dipenuhi dengan ramai penduduk menhadi kampung yang mengerikan depenuhi dengan mayat mayat yang bergelimpangan di merata rata

teng0klah kuasa 0mbak tsunami ni b0leh terbalikan apa sahaja
putaran 0mbak yang melanda bandar acheh

mayat mayat yang memeni jalan jalan

No comments:

Post a Comment