Friday 16 December 2011

hidup ni kena sntiasa beringat ^_^

semalam aku menerima berita 
pakcik yang baik dengan abah aku
yang biasa datang ke
rumah aku xcident
masuk ICU lak tu..
abah aku cakap otak dia mngalami
ker0takan n pendarahan 
tup tup hari ni 
pakcik tu dah meninggal
innnalillah..
macam mana kalau ahli keluarga aku yang berada 
ditempat pakcik tu
macam mana kalau aku?
aku nak buat apa?
aku muda lagi 
tapi tu semua takdir ilahi
kita yang hidup ni perlu la sentiasa beringat
sentiasa membasahkan bibir dengan ayat ayat
 suciNya
sesungguhnya kita sentiasa mengatakan kita beriman
padahal kita jauh ketinggalan
kita lalai dengan janji janji palsu dunia
kita lalai dengan merindui
benda yang palsu
kita mengagungkan wang
kita meletakkan suatu
yang tak pasti dihadapan

sebenarnya kita buta
tak melihat kuasa allah
kita pekak
tak dengar kalimah allah
kita bisu
kerana tak menyebut nama allah
kita tak sempurna rupanya

ya allah...
kembalikanlah aku ke jalan yang lurus
jalan yang sentiasa dipenuhi dengan magfirahmu 
jalan yang penuh dengan redhamu
supaya aku sentiasa berada di 
landasan yang betul
ya allah...

P/S banyakkanlah beramal selagi hayat dikandung badan

No comments:

Post a Comment