Sunday 20 January 2013

ma berleter T_T


ASSALAMUALAIKUM..

Nasib apelah aku hari ini..bangun pagi pagi (tak berapa nak pagi) dah kena dengar ma berleter,
Ma berleter la sebab aku ni hari hari bangun dah la tak berapa nak pagi (subuh
Tak pernah miss) lepas tu tak banyak bergerak(malas).

“Kalau buat kerja rumah sampai keluar peluh sikit kan sihat..bukan suruh bersawah pon..ni sampaikan tanah pon tak pijak,matahari pon tak kena(melampau dah ni),ape nak jadi laaaa budak sekor ni”

Aku tak kisah pon kalau ma nak berleter,aku lagi suka sebab dah lama tak dengar dia berleter..hehe..
Sebenarnya ma ni bukan suka sangat nak berleter sebab dia tahu aku mesti stress sampaikan buat kerja pon dalam keadaan tak ikhlas(marah).kalau tutup pintu bilik mesti kena ada sound kuat la baru betul(nak tunjuk tanda protes la konon),tak nak makan,tak nak cakap..macam macam lagi la..kalau abang aku pulak mesti dia pulas kuat kuat motor dia,sampaikan satu kampong boleh dengar.tapi itu semua dulu la.masa remaja,hati tengah kuat memberontak la katakan..contoh..^_*

Ma berleter sebab sayangkan aku..dia tak nak tengok aku ni jadi manusia yang tak berguna...dia nak anak perempuan dia ni jadi orang yang Berjaya,orang yang boleh diharap,orang yang dapat capai cita cita,boleh mengharumkan nama Negara(kalau boleh..),nama keluarga..seorang yang boleh dibanggakan..boleh la dia bercerita banyak kat kawan2 dia tentang anak2 yang Berjaya ni..tau2 lah orang tua ni bila berkumpul memang banyak ceritanya lebih2 lagi hal anak2.@_@

Aku kalau boleh la tak nak menghampakan harapan ma dan abah..tapi masa sekarang ni aku masih mengangur..tengah tunggu result keluar dan tunggu lencana nurse yang entah bila nak keluar ni..rancangan banyak tapi aku tak tahu jadi ke tak,mintak2 la allah permudahkan jalan aku ni.
Aminn..

No comments:

Post a Comment