Wednesday 17 October 2012

~~tak rasi0nalkah aku~~

hari ini aku sedar bahawa berfikir secara rasi0nal tanpa mengikut naluri adalah lebih baik..
selama ini aku sedar rasional itu lebih baik tapi seringkali aku bertindak mengikut naluri..
apabila naluri tergerak untuk membuat sesuatu aku akn buat walaupun aku
sudah fikir sebenarnya perkara tu tak mendtangkan faedah p0n.
ini membuatkan aku jadi se0rang yang tidak tetap pada pendirian.
tapi itulah aku...seringkali aku ditegur dengan sikap ku yang tidak tetap dengan pendirian ini
tapi aku tetap aku..
aku cuba untuk belajar bertindak secara rasi0nal tapi akhirnya naluri juga bertindak dulu
,tapi itu tidak bermakna ku bertindak mengikut nafsu..
kekadang naluri aku betul..tapi kekadang juga membawa padah padaku..

aku terlalu memikirkan sesuatu dan nerfikir dan berfikir dan berfikir
sampaikan suatu tahap aku b-leh buat pelbagai andain negatif
membuatkan aku sering salah sangka terhadap sese0rang itu
padahal perkara kecik jer..







No comments:

Post a Comment