Saturday 17 September 2011

pagi yang cerah

inilah saat terakhirku melihat kamu~~
jatuh air mataku menangis pilu~~
hanya mampu ucapkan~~
selamat jalan kasih~~

pada dinihari yang sunyi ringtone mesej ku berbunyi, dengan perasaan yang malas aku gagahi jua membuka mataku untuk lihat hamba allah manalah yang bagus sangat send mesej kat aku pagi2 buta ni..nk tido p0n tak lena..(mo0d mengantuk sangat). "da lau bas datang kau bagitau aku ye" sebaris perkataan yang dihantar oleh saudari nasuha merangkap kawan baik aku dari semester 1 sampai sekarang dan selamanya.
apelah minah ni...dari semalam lagi d0k ingat kan aku perkara yang sama.feed up la camni.."okey sue, nanti kalau bas datang aku mesej la kau balik, kau jangan la risau.."(jaga hati kawan la katakan,..)

diteruskan ceritanya bas p0n sampai and aku pon hantar lah kawan2 ku sa'adah,liyana,naimah,sueha,baby and ramai lagi ke pintu bas cz di0rang kena p0sting dekat j0hor dan juga selayang.go0d bye my dear friends,go0d luck.then kita0rang yang stay duduk dekat h0stel ni kena la teruskan perjalanan hidup kan..aku p0n berjalan la mencari sesuap nasi bersama2 kawan2 ku yang lain..

nasi berlauk sinonim dengan nasi pagi yang dimakan di kelantan
sebutir nasi ibarat setitik peluh petani,ayat ni sentiasa aku ingat bila saja mengadap nasi sebab itulah aku tak pernah membazir bila makan nasi(jarang la..).sebiji p0n tak tertinggal.hehehe..tirulah saya..




No comments:

Post a Comment